sunnuntai 20. huhtikuuta 2014

Mihin se viikko katosi

Lähdön hetki
Olipahan ihana viikko etelässä. Oltiin siis Benalmadenan kupeessa Torrequebradassa. Sää oli mitä mahtavin koko viikon. Joka päivä paistoi aurinko ja lämpötila pyöri kahdenkymmenen molemmin puolin, riippui vuorokauden ajasta. Lämmin oli siis koko ajan. Urheilua en suuremmin harrastanu, vaikka olin ajatellut käydä juoksemassa edes kerran... Ei vain tullut sellasta oloa missään vaiheessa, että olisi tehnyt mieli juosta. Saattoi johtua taas siitä, että hiki oli vaikka vain istui :D

Lähtö oli Suomesta torstai iltana ja perillä oltiin Espaniassa puoliltaöin tai sen jälkeen, en enää muista ihan tarkkaan. Meidän kolmen kamojen mahduttaminen taksiin perillä aiheutti pientä hilpeyttä. Kolme matkalaukkua ja golfkamat. No istuttiin teräsmiehen kanssa takapenkillä melko litassa, mutta kaikki mahtui kyytiin. Perillä asunto sai minut ainakin huokailemaan ihastuksesta. Marmorilattiat ja portaat, jotka oli muutenkin kuin jostain linnasta. Harmi, että en tajunnut ottaa yhtään kuvaa sisältä. Makuuhuoneita oli ylhäällä kolme ja alhaalla yksi. Kylpyhuoneita kolme ja valitsin meille sen huoneen, jossa oli vessassa kaksi lavuaaria, niin eipähän tarvitse ainakaan tapella siitä. Yläkerran makuuhuoneissa kahdessa oli parveke, keittiöstä oli pääsy omalle terassille ja alakerran makuuhuoneesta pääsi suoraan takapihan terassille. Kelpais tollanen kämppä muutenkin :D

Aamulla selvisi sitten takapihan ihanuus. Omg mikä paratiisi. Siellä oli banaanipuita! Ja oi sitä kukkien tuoksua. Tuli otettua muutama kuva, koska olin niin häikäistynyt kaikesta tästä ihanuudesta. Takapihalla oli myös grilli. Ei mikään pallomalli vaan ihan kunnon muurattu systeemi.

Takapihalla vieraili myös paljon kissoja. Yksi kaulapannallinen eli ei siis kulkukissa, tykästyi kovasti seuraamme. Yksi aamu se tupsahti keitiöön, kun olimme tekemässä aamupalaa ja takaovi oli auki, maukuen vaativasti aivan kuin olisi ollut hieman näreissään, kun emme olleet pitämässä sille seuraa edellisenä iltana :D

Banana

Jännä puu

Terassi ja teräsmies kuikkii ovella

Banaanin kukka

Kun takapihan äimistelystä oli selvitty, piti lähteä tsekkamaan taloyhtiön uima-allas. Harmi vain, että se näytti olevan vielä remontissa, mutta onneksi ihan viittä vaille valmis.

Portaat altaalle

Kiva polvi...

Siellä sitä täytettiin jo!

Veljekset kuin ilvekset :D
Tämän kaiken jälkeen lähdettiin etsimään syötävää ja ruokakauppaa. Ne olivat ihan lähellä onneksi, niin ei tarvinnut nääntyä kauaa. Pakollisten jälkeen päätettiin lähteä ajelemaan ja päädyttiin läheiseen Fuengirolaan... Oh joy. Ei käyty syömässä lihapullia ja muushia kuitenkaan :D Sain sen sijaan upottaa varpaani hiekkaan, joka tosin koostui seillä enimmäkseen simpukoista, ja mereen.

Jalkapohjat tuli kipeäksi simpukkamurskasta, mutta ei se haitannut :D

Melko komee hiekkakakku
Illalla tuli sitten juotua vähän turhan paljon cavaa... Pää oli sitten mukavan kipeä lauantaina... Mutta siitä kun oli toivuttu, lähdettiin taas katselemaan maisemia autoillen. Päädyttiin sitten lopulta teräsmiehen himoitsemaan mopoilukauppaan hypistelemään ajokamoja. Vähän itseä jäi himottamaan nahkaiset Arlennessin takki ja housut 299€. Ei vain taida olla käyttöä tällähetkellä :'(

Illalla vaadin päästä tutustumaan läheiseen rantaa ja käveltiin sinne, eikä menty autolla. Täällä ranta oli enemmän hiekkaa kuin simpukoita. Halusin tsekata rannan, jos tulisi vaikka uimaan, mutta oli hivenen liian iso aallokko...

Pönötän...
Illalla testattiin grilliä, mutta meni puolet vähän harakoille, kun heitettiin liian kuumaan ruuat. No hyvää oli kuitenkin ne mitkä ei olleet muuttuneet hiileksi :D

Sunnuntaina oltiin menossa käymään Gibraltarilla, mutta eihän me sinne päästy, kun minulta ja teräsmieheltä jäi passit matkasta, eikä tämä yksi voinut edes muistuttaa asiasta, kun lähdettiin... Kuka sitä nyt voi muistaa, että sinne sellaisen tarvitsee, kun euroopassa ollaan kuitenkin... Kukaan kysy passia edes Ranskasta Englantiin junalla mentäessä... Mentiin sitten Marbellan satamaan syömään.

Illalla päätin, että nyt menen uimaan. Se oli ihanaa, mutta myös ihan kamalaa. Vesi oli niin suolaista, vaikka tiesin sen, että alkoi ensimmäisen 25 m jälkeen kirvelemään kieltä ja tuntui, että se turpoaa. Piti palata äkkiä rantaan juomaan. Ranta oli aika äkkisyvä niin ei onneksi tarvinnut mennä kauhean kaukasi rannasta, että pystyi uimaan. Seuraava mikä alkoi muutaman sadan metrin jälkeen vaivaamaan, kun piti nousta juomaan, oli aallokko. Sivuaallokko, joka teki sen, että en meinannut enää päästä ylös vedestä. Hoipertelin kaikkiin suuntiin kuin olisin ollut pahemmassakin kännissä. Kolmantena tuli närästys ja oksetus. Maha protestoi suolavettä vastaan.

Yökyökyök

Joka kerta sain uitua vähän pidemmän matka eli kyllä sitä varmaan tuohon tottuu, mutta ei kyllä huvittanut toista kertaa mennä enää uimaan vaikka kuinka koitin ajatella itseäni sinne. 500 m oli huima suoritus, jonka sain itseni uimaan tuolla ja juomassa piti käydä melkein joka 100 m välein, että ei yrjönnyt. Vesi ei ollut kylmää, että jotain 20 asteista veikkaan.

Maanantai meni vähän shoppailuksi isännillä, kun käytiin El Corte Inglesin outletissa. Itse en löytänyt mitään vaikka sovitin vähän kaikkea. Olen niin väärän kokoinen... No ei se mitään ;) Illalla lähdettiin sitten katsomaan, kun teräsmiehen veli pelasi golfia. Meinasi mennä pelaajalla heti hermo, kun piti vähän hihittää ekalle hudille xD Eihän sitä voinut vastustaa. Kenttä oli aivan mahtava luonnonpuisto minulle, joka ei niin siitä pallon hutkimisesta välitä. Vaikka joka kerta koitin katsoa mihin se pallo meni, en nähnyt sitä kertaakaan. Ihme laji...

Sieltä se alkoi

Ensimmäinen kolo

Joo ei se munalukko auennut napilla :D piti soittaa avaaja

Nokikana jahtaa toista

Meri

Kuu

Kukka kuin kolbri eli kolibrikukka

Käveltyä tuli parissa tunnissa 6,6 km. Ihan hyvin ja aika mäkisessa maastossa.

Tiistai aamupäivä meni taas shoppailuksi puoli vahingossa, kun näimme lisää näitä outletteja vaikka piti mennä vihdoinkin Malagaan tai jonnekin. No tällä kertaa löysin itsekin jotain. Mukaan lähti kolme pitkähihaista, t-paita, hame ja kahdet kengät. Sitten keksin, että nythän ollaan lempimerkkini Desigualin kotimaassa ja etsin äkkiä sen outletin. Löytyi ja paikka oli kuin taivas minulle :D En ole ikinä jäätynyt ovella vain sen takia, että on liikaa kaikkea mitä haluaisin. En tiedä kuinka kauan kulutin aikaani arpomalla mihin kaikkeen on varaa. Päädyin sitten mekkoon, hameesee ja kauluspaitaan. Niiiin ihania.

Paluumatkalla mentiin Benalmadenan satamaan jäätelölle ja keksittiin sieltä myös paikka mihin tultaisiin syömään illalla.

Ilta oli lämmin ja ruoka oli hyvää. Otettiin päivän suositus johon kuului kolme eri alkupalaa, pääruoka ja jälkiruoka. Itse olin ainakin melko tukossa sen setin jälkeen.

Keskiviikkona piti lähteä etsimään interwebsiä checkinniä varten. Päädyttiin sitten El Corte Inglesin varsinaisen tavaratalon kahvilaan. Illalla golfari meni golfaamaan ja mentiin teräsmiehen kanssa kävelemään rantaa. Käveltiin puoli vahingossa satamaan asti, mutta eihän sinne ollut kuin reilu kolme kilometria. Näytti vain rantaviivaa katsomalla paljon pidemmältä matkalta. Syötiin taas herkkujäätelöt ja käveltiin takaisin.

Viimeinen päivä koitti vähän turhankin nopeasti. Ei tehty oikeastaan mitään. Otettiin aurinkoa ja päästiin testaamaan täysin uusittu allas. Sattui ihan loistavasti, että allas oli ensimmäistä päivää auki. Olisi sinne kyllä kelvannut mennä useamminkin. Siivoilua ja pakkailua oli loppupäivä. Kymmeneltä illalla tuli kyyti noutamaan meidät kentälle. Lento lähti viittä vaille yksi ja puoli seitsemältä aamulla Suomessa. Oh god oli kamalaa. Perjantai menikin sitten ihan koomassa ja lähdettiin vielä Nokialle muutaman tunnin välikuoleman jälkeen. Eetu koira piti hakea kotiin.

Eilen pääsi vihdoin omaan sänkyyn nukkumaan. Nukuttua on kyllä tullut, ehkä vähän liikaakin jopa. Neljä ensimmäistä yötä meni lomasta, kun pää tyhjeni. Tuntui, että viimeisen kolmen kuukauden asiat tuli käytyä läpi unissa ja aamulla tuntui kuin ei olisi nukkunut. Tiistaina oli ensimmäinen päivä, kun oli levännyt olo. Riittävä lepo on siis tärkeää muunkin kuin fysiikan kannalta. Pään pitää saada tyhjentää välimuistinsa :) Ehkä nyt muistikin pelaa taas hetken vähän paremmin.

Huominen vielä, joka meneekin varmaan aika pitkälti pyykkiä pestessä ja laukkuja tyhjätessä, vihdoinkin. Treenaamaankin pitäisi alkaa taas tosissaan. Loppuu tällainen kahden viikon hävytön rötvääminen!

1. Ihana reissu ollut teillä! :) Itsekkin mietin, että oispa joskus kiva lähtee matkalle silleen, ettei siellä ois kisaa :D Että sais olla vaan ja möllöttää :) Noo, joskus sitten ;) Hienoja kuvia, kiva katella :) Nyt ne reenit sitten kulukee kun oot saanu levätä ja rentoutua ;)

1. Kiitti ^_^ kuvia oli ihan liikaa ja teki tiukkaa valita, että ei tuu ihan kilometrin mittasta postausta :D tiedät varmaan tunteen ;) Rentoutuminen oli paikallaan, mutta ei ihan tollanen täyslepo noin kauaa. Nyt on meinaa niin tukossa. Pitäs vaan viittiä pysyä kevyessä liikkeessä koko ajan, mut kyl tää tästä.

2. Kuulosti hienolta reissulta! :) Varmaan teki hyvää jo rankkojen treeniviikkojen jälkeen lepo. :)
    Mutta eikö ookin tuo merivesi suolasta. Meinas itelläkin tulla oksennus viime vuonna Barcelonassa, ja uinhan mä yhden oksennuksen läpi. Yäk! :D No katotaan kuinka selviä 1,5 kuukauden päästä uudesta kokemuksesta..

1. Ai kauhee mä muistan sen, ku olit kirjottanu siitä. Mä en ois pystyny kyl uimaan kisaa tossa vedessä, edes sprinttiä. Harjotuksen puutetta omalla kohalla ainakin :D Selviät varmasti vanhana tekijänä ;) Mietin muutamaan otteeseen, et pitäskö lähtee sun kans sinne, ku Italia on niin kiva.
      Lepäily oli vähän liiankin kivaa, mut ehkä tää tästä alkaa taas rullaamaan, ku ollu aika tahmeeta pari treeniä mitä ny on vetässy.

2. En oo niinkään varma selviänkö, se edellinen oli niin kauhee! :D No sen näkee. Vähänkö oon otettu, että mietit mun seuraksi lähtemistä. Jos tällainen tilanne vielä tulee, että seuraa oon vailla, niin huikkaat sitten heti tai oikeestaan mä kysyn sit suakin!! ;)